Monitorizare
Informaţia este sufletul tuturor afacerilor publice. Daniel Defoe

Vrem să aflăm în timp real informații despre persoanele cu care interacționăm: furnizorul despre client și clientul despre furnizor, pentru a cunoaște bonitatea și statutul financiar-fiscal, avocatul despre persoanele implicate în litigiu pentru a face „planul de tratament” și acțiunea în instanță, chiriașul despre proprietar și proprietarul despre chiriaș, angajatorul despre angajat, executorul sau practicianul în insolvență despre debitor, …

Mai mult de atât, vrem să monitorizăm permanent informațiile obținute și să fim notificați dacă a intervenit o schimbare, întrucât informația obținută acum, se perimă în timp, iar verificarea inițială nu mai corespunde realității.

Toate aceste necesități se pot rezolva verificând bazele de date publice.

BAZE DE DATE

Oferim servicii de verificare a informației în următoarele baze de date:

              -registrele judiciare cuprinse în Portalul instanțelor de judecată din România. Registrele judiciare sunt baze de date publice, care oferă informații referitoare la dosarele civile, penale și administrative, încă de la înființarea instanțelor în România modernă, mai întâi sub formă de registre materiale (condica ședințelor de judecată, opisul alfabetic, ș.a.), iar acum în formă electronică. Portalul instanțelor de judecată este baza de date publică a Ministerului Justiției ce oferă informații despre dosarele care sunt sau care au fost pe rolul Judecătoriilor, Tribunalelor și Curților de Apel din România. Din 2019 a fost restricționat accesul la informațiile disponibile în Portalul instanțelor de judecată din România doar la dosarele aflate pe rol și la dosarele arhivate, dar nu mai vechi de 3 ani.

           -registrele fiscale: registrul contribuabililor, bază de date publică despre agenții economici, care conține informații despre statutul fiscal al acestora și situațiile financiare, registrul persoanelor impozabile în scopuri de TVA, registrul persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, registrul persoanelor care aplică plata defalcată a TVA, registrul contribuabililor inactivi sau reactivați;

Situația identificată și stabilită la un moment dat în registrele judiciare disponibile în Portalul instanțelor de judecată din România este monitorizată permanent, iar când apar modificări față de situația știută inițial, sunt emise alerte, astfel încât persoana interesată să fie la curent cu orice modificare.

SERVICII OFERITE

Programul nostru automatizează activitatea de obținere și gestionare a informațiilor din registrele judiciare disponibile în Portalul instanțelor de judecată din România, urmând pas cu pas fluxul de lucru specific: căutarea informațiilor (meniul căutări punctuale), selectarea, extragerea și păstrarea informațiilor în tabele de lucru (meniul monitorizări), verificarea periodică, actualizarea informațiilor monitorizate (meniul alerte):

          -cautarea punctuală: se poate verifica un dosar de instanță sau o persoană în bazele de date. În cazul portal just, rezultatele căutării pot fi sortate după mai multe criterii de căutare avansată: data înregistrării, materie, obiect, ș.a., pentru analizarea rezultatelor și ajungerea la un rezultat precis;

          -monitorizarea periodică: utilizatorul poate crea liste cu persoanele/dosarele de interes. Programul le va monitoriza automat, cu o frecvență prestabilită. În listele monitorizate, utilizatorul poate sorta entitățile monitorizate și poate analiza portofoliul;

          -alertarea: în cazul în care apar schimbări în bazele de date monitorizate (se deschide un dosar de insolvență sau alt dosar care îi poate afecta patrimoniul, se modifică datele dintr-un dosar vechi, ș.a.), programul va emite alerte, astfel încât persoana interesată să verifice și să ia măsurile economice și juridice necesare de conservare sau de valorificare a dreptului său;

Portalul instanțelor de judecată este prima bază de date în care se publică informația despre intrarea în insolvență a unei anumite persoane, astfel că de aici puteți afla de această împrejurare cu mai multe luni înainte ca ea să apară în Buletinul procedurilor de insolvență (insolvența trebuie declarată în prealabil de instanța de judecată).

În privința celorlalte baze de date, programul nostru vă oferă posibilitatea verificării informațiilor în sistem centralizat, accesând meniul corespunzător, și beneficiind de facilitățile de căutare disponibile în program.

EXEMPLE

Mai multe exemple, cazuri concrete de prelucrare a informației, cu titlu de exemplu pentru Portal Just, regăsiți în articolul nostru publicat aici: PREZENTARE FACILITĂȚI OFERITE DE CAUTAREA ÎN PORTAL JUST.

BENEFICII

Prin folosirea acestui program veți putea monitoriza debitorii, clienții, furnizorii dvs., sau orice alte persoane fizice sau juridice, având posibilitatea:
          -să aflați în timp util dacă aceștia intră în insolvență;
          -să aflați dacă înregistrează un dosar de executare silită;
          -să fiți înștiințat dacă își schimbă statutul de TVA;
          -să aflați dacă intră în inactivitate fiscală;
          -să vizualizați informații financiare, astfel cum apar la ANAF;
          -să analizați profilul persoanei, pe baza dosarelor de instanță pe care le înregistrează și a situației financiare la ANAF;

Alte cazuri întâlnite în practică le puteți observa din articolele  noastre publicate aici (click) și aici (click).

Pentru a ajuta clienții la formarea unei viziuni de ansamblu a evidențelor publice, informației disponibile, modului de accesare, am publicat un set de articole in blogul nostru sub titlul: Publicitatea în bazele de date.

ABONAMENTE

pt toate paginile - bara de sus - sigla soft insolv- tiff copy